وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

"علی فیاض" يك نماينده شیعه عراقی می‌گويد: "ما نمی دانیم آینده چه اتفاقی خواهد افتاد." اين در حاليست كه داعش شهر "البو کمال" واقع در شرق سوریه را پس از نبردی شدید با جبهه النصره و دیگر گروه های اسلامی به کنترل خود درآورد كه به اين ترتيب داعش قادر خواهد بود که ارتباطی مستقیم میان مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق ایجاد کند و انتقال تجهیزات نظامی به این مناطق را آسانتر سازد.

با اين احوال، همه چيز از آمادگي دو طرف و همچنين بازيگران خارجي براي مبدل كردن عراق به سوريه دوم حكايت مي‌كند به ويژه اينكه رهبران سياسي، به توصيه و سفارش مرجع عالي شيعيان حضرت آيت الله سيستاني براي وحدت و تشكيل دولتي فراگير، چندان اهميت نداده و سرگرم نزاع‌هاي دروني و از آن بدتر تفكر بر سر گزينه نظامي به جاي گزينه سياسي مي باشند. گزينه اي كه با نزاع و جنگ فرقه‌اي، مذهبي و ... توام شده و وضعيتي حتي بدتر از سوريه را براي عراق رقم خواهد زد به ويژه اينكه يك سوم جمعيت اين كشور (كردها) از هم كنون ساز جدايي زده‌اند.

آمریکا از تحویل موشک های هل فایر به عراق خبرداد

در همين حال، سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: در راستای اجرای توافقنامه راهبری میان آمریکا و عراق و تلاش برای مقابله با تروریسم، دولت آمریکا محموله جدیدی از موشک های هل فایر را تحول عراق داده است. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العراقیه، مایکل بنداریک رییس دفتر همکاری امنیتی سفارت آمریکا در یک نشست خبری گفت: دولت آمریکا روز شنبه 45 فروند موشک هل فایر به وزارت دفاع عراق تحویل داد و با تحویل محموله جدید، تعداد موشک هایی که عراق طی 6 ماه گذشته دریافت کرده، به 389 فروند رسیده است. وی افزود: عراق طی شش ماه گذشته همچنین،14 میلیون قطعه انواع فشنگ، 7هزار قبضه تفنگ و مسلسل، 17 هزار گلوله تانک M1 نیز دریافت کرد و از سوی دیگر 14 هزار فروند موشک نیز به نیروی هوایی ارتش عراق تحویل شده است.

«شکارچی شب» هم وارد عراق شد!

از سوي ديگر، یک مقام نظامی روس اعلام کرد که کشورش سری جدید بالگردهای هجومی «شکارچی شب» را تحویل ارتش عراق داده است. به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز»، عراق سری جدید بالگردهای هجومی نوع «می ۳۵ م» و «می ۲۸ ان ی» را که یک هواپیمای «آن ۱۲۴ روسلان» آن را منتقل کرد، تحویل گرفت.
به گزارش ریانوستی، یک مقام نظامی روس در این خصوص گفت که چهار فروند از این بالگردها به عراق تحویل شد. دو فروند از نوع «می ۲۸ ام» و دو فروند از «می ۲۸ ان ی». عراق اواخر سال گذشته میلادی نیز ۴ فروند از نوع می ۳۵ از روسیه دریافت کرده بود. گفته می‌شود این بالگردها با همه تجهیزات از جمله تجهیزات دید در شب و کامل تحویل گرفته شده است.

در تحولي ديگر، در پی ارسال جنگنده‌های روسی به عراق از سوی مسکو برای مقابله با جنگجویان داعش، وزارت دفاع عراق اعلام کرد محموله دیگری از جنگنده‌های سوخوی- ۲۵ وارد عراق شده است. هر چند منابع رسمی در این باره ابراز نظر قطعی نکرده‌اند، اما سایت «بیزنس اینسایدر»، مدعي شده كه  ایران روز سه شنبه، هفت فروند از جنگنده سوخو- ۲۵ را به دولت عراق تحویل داد. دولت صدام حسین این هواپیما‌ها را در زمان جنگ خلیج فارس به ایران انتقال داده بود تا از حمله نیروهای ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا در امان بمانند.

این هواپیماهای روسی روز سه شنبه در پایگاه نظامی امام علی در بغداد به زمین نشستند. قرار است از این هواپیما‌ها، در کنار سایر هواپیماهای روسی که پیش از این به عراق فرستاده شده‌اند، در جنگ با داعش استفاده شود. در همین حال، جوزف دمپسی، تحلیلگر امور نظامی، در مقاله‌ای که در وبسایت «موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» منتشر کرده است، می‌نویسد که ایران به دولت عراق قول همکاری‌های نظامی در مبارزه با داعش داده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com